Boored

Hatar vardagar! Blir så uttråkad har aldrig någonting att göra egentligen, alla pluggar och jag har inte så mycket att plugga så gör bara onödiga saker. Idag hade jag min acting 1 lektion, vi hade second showing av våra scener. Alltså andra gången man spelar upp en scen efter att man fått kritik. Blev så sur! Det är två tjejer som kör samma scen som jag och min partner gör, men det störde mig inte så mycket då deras var helt annorlunda och de hade tolkat scenen på ett helt annat sett. De t.om. kramades i slutet när scenen egentligen gick ut på att tjejerna blev ovänner. Men idag när de spelade upp den andra gången så var den helt identisk våran, tjejen som spelar samma roll som jag hade kopierat min act helt och hållet. Hon sa orden på samma sätt, rörde sig på samma sätt, använde samma rekvisita och satte sig tillomed ner på exakt samma ord som jag gjorde.. fy blev så arg. Min partner och jag satt bara och gapade. Det var så sjukt, hörde att hon hade haft en kamera förra lektionen och filmat alla som spelat, då har hon väl suttit hemma och övat in allt. De enda jag hörde läraren säga efter var bra jobbat tjejer ni har förbättrats enormt! Jag blev så arg, jag har spenderat timmar med att öva in steg tonfall osv så kommer hon och bara kopierar mig rätt av, nu kommer det bli en identisk scen på torsdag nu när vi framför våran. Fick kommentarer av andra i klassen som också märkte att hon gjorde exakt samma som jag gjorde förra lektionen, men tycker endå en lärare borde märka det också, men hon kanske bara ville vara snäll mot dom. Tycker endå inte det är okej! Så nu är jag inte alls lika taggad på den scenen, vill bara få det avklarat och börja jobba med nästa scen.

Uttråkad tjej i bilen mot sanfran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback